Strukton en werkmaatschappijen
20 april 2018
Het eerste gelabelde wegdek in de wereld is een feit
12 april 2018
Wegdeklabelling – het eerste gelabelde wegdek in de wereld op de A348
09 maart 2018
Bewust Veilig dag 16 maart 2018
Naar het overzicht
Noorderbrugtracé
Het Noorderbrugtracé bevordert de bereikbaarheid en de leefbaarheid van Maastricht.
Meppelerdiepsluis
De Meppelerdiepsluis wordt omgebouwd van keersluis tot schutsluis.
Tacitusbrug bij Ewijk
De verkeersintensiteit van de brug is hoger dan bij de bouw van de brug is voorzien. Deze renovatie is dan ook hoog nodig.
Naar projectoverzicht
Het aantal inwoners in de regio Utrecht groeit en de bedrijvigheid neemt toe. Dat vraagt om een uitgebreid verkeersnetwerk, zodat de stad en de regio goed bereikbaar blijven. Project VleuGel maakt dit mogelijk.
Rond het spoorknooppunt Utrecht wordt de capaciteit in twee richtingen verhoogd. Tussen Vleuten-Utrecht en tussen Utrecht-Houten Castellum worden de sporen verdubbeld, extra stations gebouwd, stations vernieuwd en wordt de doorstroomsnelheid van Utrecht Centraal verhoogd.
De ombouw wordt gerealiseerd in 2013, dan zullen de sporen worden omgebouwd naar de viaducten die gebouwd zijn aan de Zuidzijde. Hierna start het slopen van de huidige viaducten aan de Noordzijde.Het station wordt een belangrijk overstapstation voor reizigers vanuit de richting Arnhem en ‘s Hertogenbosch naar universiteitscentrum de Uithof. In de toekomst staan voor dit station aan de onderzijde commerciële ruimtes gepland.Tevens zal er een onderdoorgang worden gerealiseerd aan de Oosterkade, waardoor de spoorbaan minder een barrière vormt tussen de wijken Centrum en Zuid. Vanuit deze onderdoorgang zullen de perrons bereikt kunnen worden. De trog over de Albatrosstraat is verhoogd en naast de baan gebouwd. Door midden van schuif- en vijzeltechnieken wordt de trog op zijn definitieve plaats gelegd.
Op het bouwterrein worden werkwegen aangelegd en aan de oostzijde van het traject wordt een bouwweg aangelegd langs de Opaalweg. Hierdoor is het bouwterrein vanaf de A12 te bereiken voor zwaar verkeer, zonder te dicht langs de huizen en scholen te hoeven rijden.
De Kruisvaartbrug is een oude basculebrug. De basculefunctie wordt vervangen door een hijsbare functie. De brug wordt hijsbaar gemaakt is twee delen. Dit is ten behoeve van de woonbootbewoners en de schepen die daar passeren.Om de benodigde stabiliteit te garanderen heeft de Afvalbank geavanceerde meetapparatuur ingezet op het project. Ook zijn er bijbehorende werkinstructies en een toolbox meeting aan de werknemers door de deskundigen van Strukton Afvalbank, om veiligheid te garanderen.Een architectonisch geluidsscherm voorkomt geluidsoverlast voor de bewoners, ondanks de toename van het treinverkeer.