Nieuws

Eerste paal voor nieuwe Moreelsebrug

17 juni 2015

Op Utrecht Centraal zijn op het nieuwe perron voor spoor 20-21 de eerste palen voor de nieuwe brug over het spoor de grond in gegaan. De palen zijn geplaatst door Struktondochter Tubex op de as van perron 6 en 8. Colijn Aannemersbedrijf, ook onderdeel van Strukton, is hoofdaannemer van dit project.

eerstepalen7 Rabobrug 

Na de palen wordt de ondersteuning, de poeren, geplaatst en vervolgens komen daar de metalen brugdelen op. De poeren bestaan uit een in het werk gestort deel en een prefab betonnen schil welke geleverd is door Strukton Prefab Beton.

Najaar 2015 wordt de aanlanding van de brug aan de westkant gemaakt, hierna worden de eerste brugdelen geplaatst. Begin 2016 wordt gestart aan de andere kant van het spoor het Moreelsepark.

De Moreelsebrug wordt een brug voor fietsers en voetgangers tussen de binnenstad en de westkant van de stad. De brug is een belangrijke schakel in het netwerk van hoofdfietsroutes. De totale lengte wordt circa 275 meter en loopt vanaf de Croeselaan tussen de Knoopkazerne en de Rabobank, over het spoor richting het Moreelsepark. De breedte is zo'n 10 meter. Kenmerkend voor de brug is de rij 'ijzerbomen' op de brug.